Monday, 8 February 2016

ROTI GORENG SOSEJ BERKEJU

Kalau hari cuti saya lebih selesa menyediakan sendiri sarapan untuk anak2.Dan saya memang tertunggu-tunggu hari cuti sebab saya dapat mencuba pelbagai resipi terbaru hasil BW saya dari pelbagai blog masakan.Kali ni saya telah berkesempatan untuk menyediakan Roti Goreng Sosej Berkeju...sebelum ni memang dah selalu buat Roti Goreng Sosej  tapi tak letak keju...bila dah letak keju rasanya memang bertambah sedap le....cara nak buatnya pun mudah sangat....bagi ibu2 bekerja yang nak sediakan bekal kepada anak2 boleh sediakan pada sebelah malam...pagi tu cuma goreng jer...jimat masa dan belanja dok.Roti Goreng Sosej Berkeju ni memang mengenyangkan ...makan satu ketul  jer dah cukup...tak perlu makan nasi dah...tahan sampai ke tangah hari....saya syorkan sosej tu perlu beli yang branded macam Ayamas atau Marina sebab lebih sedap dan saiznya lebih besar berbanding sosej yang jenama biasa2 tu......anak2 saya asyik dok berulang kedapur jer  untuk menghabiskan Roti Goreng Sosej Berkeju ni....berminat nak cuba...meh tengok resipiya....



 ROTI GORENG SOSEJ BERKEJU
Oleh:MamaMia Kitchen


Bahan-bahan:

10 batang sosej ayam-guna yang branded cam Ayamas/Marina lagi sedap
10 keping roti sandwic
10 keping Cheddar Cheese Slices
2 biji telur-dipukul ringan
Serbuk roti secukupnya



 Bahan2 yang diperlukan
 Gelek roti hingga nipis
 letakkan sekeping cheddar cheese keatas roti
 celur sosej dan toskan
 letakkan sosej ke atas lapisan cheese
 gulung hingga kemas dan sapukan sedikit telur dihujungnya supaya roti tidak terbuka
 celupkan ke dalam telur
 golekkan ke dalam serbuk roti hingga menyaluti keseluruhan bahagian roti tersebut
 ulangi langkah diatas hingga siap kesemuanya
 goreng hingga roti berwarna kuning keemasan...





Jom  Try Buat.....

Post a Comment