Tuesday, 24 November 2015

PULUT KUNING,RENDANG DAGING DAN BUNGA TELUR SEMPENA KHATAN ZAIM

 Alhamdulillah..... semalam telah selesaipun anak lelaki saya Nik Muhammad Zaim berkhatan di Klinik Damai Putra Tanah Merah.Lega rasanya sebab tidak ada sebarang masalah yang dihadapi....dah jadi teruna  anak mama nih...sebenarnya adik beradik saya semuanya perempuan ..so memang tak tahu lah camna adat berkhatan.Bila dah berkeluarga ni baru tahu serba sedikit bab2 berkhatan ni.Hubby saya cakap masa dia nak berkhatan dulu keluarganya menyediakan pulut kuning dan juga telur rebus yang akan dimakan sebelum majlis khatan tu.... tapi sekarang ni sebab dah moden majlis khatan ni orang dah tak buat kat rumah lagi...pegi je klinik swasta..... siap.....jadi memang tak de la pulut kuning dan telur ni.....maybe hubby teringat kenangan semasa dia berkhatan dulu,makanya hubby suruh saya sediakan pulut kuning dan juga telur rebus....saya tambah pulak rendang daging ni baru le kaww skit kan...oleh sebab teruja saya pegi beli bunga telur nak kasi meriah lagi kikikiki....saya buatkan rendang daging sebanyak 2 kilo jer nak dipadankan dengan pulut kuning yang juga dua kilo...  sambil2 niat saya nak sedekahkan pada jiran2 tedekat.....saya juga bekalkan pada doktor yang khatankan anak saya....jom layan gambar kat bawah ni..


 Pulut kuning yang enak dicicah dengan rendang daging..

 Rendang daging...

 Bunga telur...terasa cam dah nak dapat menantu weii....lambat lagi daaa..

Pulut kuning,rendang daging dan bunga telur untuk diagihkan pada jiran2...
Post a Comment