Wednesday, 3 June 2015

GARLIC SPREAD BUTTER


Garlic spread butter ni saya buat tuk disapukan pada roti dan makan ngan Mushroom Soup.Kalau nak beli yang dah siap pun ada...saje je saya buat ni...nak bandingkan sama dak cam yang jual kat kedai tu...kesimpulannya hampir2 sama gak le...so bagi yang teringin nak buat sendiri boleh lah cuba yer...resipi ni saya amik dalam lobaksusue.blogspot...terima kasih ye kerana berjaya menarik minat saya tuk cuba buat sendiri garlic spread butter....izinkan saya share disini untuk rujukan pembaca lain pulak ye...


GARLIC BUTTER SPREAD
Sumber:lobaksusue.blogspot
Olahan:MamaMia Kitchen


Bahan-bahan:
Minyak zaitun
Buttercup -ikut suka nak letak banyak mana
1 labu bawang putih
Herba parsley
Secubit garam
Aluminium foil


Cara-cara:
1.Potong bawang putih bahagian atas supaya minyak zaitun menyerap masuk kedalamnya.
2.Tuang minyak zaitun di sekililing bawang putih.Ratakan ke semua bahagian.Balut dengan aluminium foil.Masukkan ke dalam pemanggang ajaib beberapa minit hingga bawang putih lembut .
3.Sejukkan sebentar,kemudian lenyek bawang putih bersama garam,butercup dan herba parsley.Siap.

bahan-bahan yang diperlukan






sapukan pada roti yang telah dibakar dan cicah ngan mushroom soup...




Jom Try Buat..
Post a Comment